NOVIH 12 MILIJUNA KUNA ZA KORIŠTENJE OBNOVLJIVIH IZVORA ENERGIJE

Autor: LAG Mura Drava | Datum objave: 8. studenoga 2018. | Natječaji


Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je 31. listopada 2018. godine Javni poziv za sufinanciranje sustava za korištenje obnovljivih izvora energije u obiteljskim kućama. Građanima je dostupno 12 milijuna kuna za nabavu i ugradnju kotlova na biomasu i dizalica topline. Ovisno o području, mogućnost dobivanja poticaja je u rasponu od 40 % do 80 %, odnosno maksimalno do 35 tisuća kuna s PDV-om za ugradnju sustava na biomasu ili do 45 tisuća kuna s PDV-om za sustave s dizalicom topline.

Cilj Poziva je potaknuti korištenje obnovljivih izvora energije u sustavima grijanja i hlađenja. Korištenje obnovljivih izvora energije je ekološki prihvatljivije, a u konačnici utječe i na smanjenje emisija CO i ima pozivitivan utjecaj na okoliš. Troškovi za grijanje u hrvatskim kućanstvima predstavljaju i do 75% ukupnih režijskih troškova. Zamjenom starijih peći učinkovitijim kotlom moguće je uštedjeti na količini ogrjevnih drva, dok je korištenjem dizalice topline moguće smanjiti korištenje električne energije elektrootpornog grijanja i do 4 puta.

Za sufinanciranje se mogu prijaviti vlasnici ili suvlasnici obiteljskih kuća koje su zakonite, u kojima je više od 50% površine namijenjeno za stanovanje te imaju najviše 3 stambene jedinice ili građevinsku bruto površinu do 600m2.

Postotak sufinanciranja ovisi o lokaciji kuće, pa će tako do 80% moći dobiti stanovnici područja posebne državne skrbi i prve skupine otoka, 60% građani na brdsko planinskom području ili na drugoj skupini otoka, dok će svima ostalima biti na raspolaganju 40% bespovratnih sredstava.

Za prijavu za sufinanciranje, građani moraju zadovoljavati uvjete poziva i imati svu potrebnu dokumentaciju vezanu uz legalnost i vlasništvo kuće te glavni projekt s potrebnim odobrenjima, suglasnostima i posebnim uvjetima građenja (ukoliko su potrebni) i detaljnim troškovnikom, koji će izraditi ovlašteni inženjer.

Natječaj će biti otvoren od 31. listopada do iskorištenja sredstava odnosno do kraja godine, a o rezultatima prijava će građani biti obaviješteni pismenim putem.

Građani čiji zahtjevi budu potpuni i prihvaćeni, na adresu će odmah dobiti i Odluku o sufinanciranju i Ugovor te imaju rok od 12 mjeseci za ostvarenje svog projekta. U dogovoru s dobavljačem opreme i radova, građani troškove mogu podmiriti u potpunosti i tražiti nadoknadu ili mogu podmiriti samo svoj udio, a Fondu dostaviti Ugovor o ustupanju potraživanja, kako bi udio Fonda bio isplaćen direktno dobavljaču opreme i radova.

Više o Pozivu i potrebnoj dokumentaciji možete pročitati OVDJE.